פסלי תאורה

אחת הסיבות העיקריות בגללן התאהבתי בעבודה עם חומר הגלם המיוחד – הזכוכית, היא היכולת לייצר באמצעותו אשליות אופטיות, מעיין תעתועי דמיון, שמקורם בפרשנות מוטעית שהמוח מספק לגירוי ויזואלי וגורמת לו לחוש בהוויה שאינה קיימת כלל.

העבודה עם זכוכית בגופי תאורה שונים, מביאה עמה אין ספור אפשרויות להשפיע על האופן בו יואר החלל. כשאני יוצר את גופי התאורה שלי, אני שואף לקיים דיאלוג ויזואלי בין אפקט ההארה לבין המתבונן.

בעוד שיצירה שטוחה אשר ניצבת מולך ופותחת לך צוהר לרגש, זיכרון, מחשבה או כל דבר אחר- פסל תאורה מייצר, בשילובים מסוימים, אפקט 360, בו המתבוננים הופכים לחלק מתפאורת היצירה, כאשר הם לא מולה, אלה בתוכה.

הזכוכית נתפסת כחומר מוצק, יציב ומוגדר, אך למעשה באמצעות מניפולציות שונות, אני שולט ברמת הצלילות שלה ומכאן גם ברמת העברת האור וברמת החזרת האור ממנה. ביצירה, הדבר בא לידי ביטוי באופי היצירה ובאפקט האופטי שהיא מייצרת.

אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שנתקלתי בהם כתוצאה מעבודה עם זכוכית הוא היכולת הטכנית לאחד את חלקי היצירה השונים באמצעות חומר שלא יפריע. התנסיתי עם המון דבקים וחומרים, קשיחים, נוזליים וצמיגיים, אשר מגיעים בצבעים ובמצבי צבירה שונים.

המטרה שעמדה מולי הייתה למצוא את הדבק הנכון. כזה שייתן לזכוכית מקום של כבוד. שהוא לא יהיה מורגש, שיהיה חזק מספיק כדי להחזיק את שברי הזכוכית ביחד לגוף חזק ועוצמתי, אך גם לא ימלא את החלל בין שברי הזכוכית המזכירים יהלום. שייתן להם מקום ואווריריות, שלא יעטוף את פאותיהם ושייתן מקום לנצנוץ הטבעי וליכולת המרהיבה שלהם להעביר את האור.

המפגש העוצמתי בין שבר הזכוכית לאור הטהור לא יכול להיתקל במתווכים כמו דבק, רציתי לראות את שבר הזכוכית נקי וטהור -כמו יהלום בשיא עוצמתו ותפארתו הנארג לרשת יהלומים מרהיבה, טבעית ונקייה אך חזקה ועוצמתית.

גל ארצי -
פסלי תאורה

אחת הסיבות העיקריות בגללן התאהבתי בעבודה עם חומר הגלם המיוחד – הזכוכית, היא היכולת לייצר באמצעותו אשליות אופטיות, מעיין תעתועי דמיון, שמקורם בפרשנות מוטעית שהמוח מספק לגירוי ויזואלי וגורמת לו לחוש בהוויה שאינה קיימת כלל.

העבודה עם זכוכית בגופי תאורה שונים, מביאה עמה אין ספור אפשרויות להשפיע על האופן בו יואר החלל. כשאני יוצר את גופי התאורה שלי, אני שואף לקיים דיאלוג ויזואלי בין אפקט ההארה לבין המתבונן.

בעוד שיצירה שטוחה אשר ניצבת מולך ופותחת לך צוהר לרגש, זיכרון, מחשבה או כל דבר אחר- פסל תאורה מייצר, בשילובים מסוימים, אפקט 360, בו המתבוננים הופכים לחלק מתפאורת היצירה, כאשר הם לא מולה, אלה בתוכה.

הזכוכית נתפסת כחומר מוצק, יציב ומוגדר, אך למעשה באמצעות מניפולציות שונות, אני שולט ברמת הצלילות שלה ומכאן גם ברמת העברת האור וברמת החזרת האור ממנה. ביצירה, הדבר בא לידי ביטוי באופי היצירה ובאפקט האופטי שהיא מייצרת.

אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שנתקלתי בהם כתוצאה מעבודה עם זכוכית הוא היכולת הטכנית לאחד את חלקי היצירה השונים באמצעות חומר שלא יפריע. התנסיתי עם המון דבקים וחומרים, קשיחים, נוזליים וצמיגיים, אשר מגיעים בצבעים ובמצבי צבירה שונים.

הזכוכית נתפסת כחומר מוצק, יציב ומוגדר, אך למעשה באמצעות מניפולציות שונות, אני שולט ברמת הצלילות שלה ומכאן גם ברמת העברת האור וברמת החזרת האור ממנה. ביצירה, הדבר בא לידי ביטוי באופי היצירה ובאפקט האופטי שהיא מייצרת.

אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר שנתקלתי בהם כתוצאה מעבודה עם זכוכית הוא היכולת הטכנית לאחד את חלקי היצירה השונים באמצעות חומר שלא יפריע. התנסיתי עם המון דבקים וחומרים, קשיחים, נוזליים וצמיגיים, אשר מגיעים בצבעים ובמצבי צבירה שונים.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

שם היצירה